KatsePietarinmarkkinoille
Uuden turvaistuinmerkin tuominen markkinoille on kova ponnistus. Klippan haluaa kuitenkin luoda oman mallistonsa, kun sopimus ruotsalaisen Gracon kanssa on päättynyt.
”Turvaistuinmarkkinat ovat todella kilpaillut. Merkkejä on kymmeniä”, tietää Klippanin toimitusjohtaja Leo Martin.
Jollakin pitää erottautua. Klippanin istuimet rakennetaan toimimaan yhden yhteisen telakan päällä.
”Kuluttajalle se on edullisempaa.”
Klippanin mallistoon kuuluu tällä hetkellä isofix-kiinnitteinen Triofix-istuin. Loppukesästä myyntiin tulee samaa telakkaa käyttävä vauvan turvakaukalo Dinofix.
Vauvan turvakaukalon saa erillisellä adapterilla kiinni myös lastenvaunujen runkoon, jolloin lapsen kuljettaminen ja siirtely esimerkiksi kauppareissulla helpottuu.
”Meidän ajatuksemme on, että lapsi tarvitsee vain kaksi turvaistuinta. Koska isompi istuin on käännettävissä ja siinä on paljon säätöjä, lapsi voi istua siinä jopa 10-vuotiaaksi asti”, esittelee Bror Martin.
Koska Suomen markkinat ovat rajalliset, yritys tiirailee uteliaasti Venäjälle.
”Tavoite on päästä Pietarin markkinoille.”
STINA HAASO
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
