Reissu pilalla? - Valita heti matkanjärjestäjälle
Kilpailu- ja kuluttajavirasto kehottaa valmismatkaansa pettynyttä valittamaan matkanjärjestäjälle mahdollisimman pianSuurin odotuksin varattu pakettimatka ei aina olekaan sitä mitä piti. Hotelli ei esitteen hulppeista kuvista huolimatta lähellä rantaa, luvattuja retkiä ei järjestetä eikä ilmastointi mainoksista huolimatta pelaa. Puutteista ja pettymyksistä kannattaa kertoa mahdollisimman pian matkanjärjestäjälle, jotta et menetä oikeuttasi hyvitykseen, muistuttaa Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV.
Valmismatkalla matkanjärjestäjä on vastuussa matkaan kuuluvista palveluista, kuten kuljetuksista ja majoituksesta. Jos kohteessa ei ole matkanjärjestäjän opasta tai muuta edustajaa, ilmoitta ongelmista matkanjärjestäjän käyttämälle palveluntarjoajalle, esimerkiksi hotellille, KKV ohjeistaa.
Valitus kannattaa tehdä sekä suullisesti että kirjallisesti. Näin voi osoittaa kertoneensa puutteista, jos asia jää korjaamatta.
Jos puutteita ei korjata matkan aikana, voi vaatia niistä hyvitystä myöhemminkin. Jos virhettä ei korjata viivytyksettä tai virhe ei ole korjattavissa, voi vaatia esimerkiksi virheen merkitystä vastaavaa hinnanalennusta.
Jos valittaa vasta matkan jälkeen virheestä, joka olisi voitu korjata matkan aikana, voi menettää oikeutesi hyvitykseen.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat


