Kaupan merkit ohittamassa Valio-maidon
Jos kaupan merkeillä myytävien maitojen osuutta verrataan Valion osuuteen, puntit ovat tasan, kertoo Talouselämä-lehti verkkosivullaan. Jos suunta pysyy samana, kaupan merkit voivat ohittaa Valion.Kilpailuviraston vajaan vuoden takaisin päätös määrätä Valion nostamaan tukkuhintoja näkyy markkinaosuuksissa, kertoo Talouselämä-lehti verkkolehtensä uutisessa.
Valion markkinaosuus on painunut kuluttajien perusmaito-ostoista jo 34 prosenttiin. Talouselämän luku perustuu Nielsen Homescanin kuluttajapaneelissa kerättyihin tietoihin.
Valio sinnittelee edelleen ylivoimaisena ykkösenä. Tilanne muuttuu, kun sen osuutta verrataan kaupan omien merkkien yhteenlaskettuun osuuteen. Kaupan omilla merkeillä myytiin perusmaidosta 33 prosenttia.
Ruotsalaisen maidon osuus ostoista on 10 prosenttia.
Kilpailuvirasto eli nykyinen Kilpailu- ja kuluttajavirasto määräsi Valion hinnannostoon viime vuoden joulukuussa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

