KOMMENTTI Euroissapieni siivu,imagollisesti jättiasia
Lastenruokatuotannon myyminen ulkomaille 2000-luvun alussa oli Valiolta strateginen virhe.
Vaikka kyse ei miljoonissa euroissa ole kuin pienestä siivusta koko Valion toimintaa ja yritys ehti netota myynnistä mukavat 55 miljoonaa euroa, imagollisesti menetys on ollut suuri.
Jos yritys haluaa olla suomalaisten oma maitotalo vauvasta vaariin, äidinmaidonkorvike on ensimmäinen tuote, mistä kasvatus brändin käyttäjäksi aloitetaan.
Paluuta takaisin bisnekseen on mietitty kaikessa hiljaisuudessa. Ja nyt, kun tilaisuus koitti, Valio ottaa asiasta ilon irti. Kun suomalaiset perheet muutenkin miettivät lähiruoka-asioita ja lapsille halutaan tarjota mahdollisimman vähän teollisesti käsiteltyjä tuotteita, Valio iskee oikeaan rakoon.
Äidinmaidonkorvike kolkuttaa suomalaisten perheiden isänmaallisuuden tuntoa. Nyt ei puutu muuta kuin että Valio keksii alkaa valmistaa äidinmaidonkorvikkeen luomumaidosta. Sillä voisi yrittää jo maailmanvalloitusta.
STINA HAASO
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
