Suomalainen luomumaito ei vastaa kuluttajien toiveita
”Maitohyllyyn kaivattiin pidempään säilyvää ja hinnaltaan edullisempaa luomumaitoa. Suomalaisella luomumaidolla ei tähän kysyntään olisi pystytty vastaamaan”, perustelee valikoimajohtaja Ilkka Alarotu päätöstä myydä saksalaista luomumaitoa.S-ryhmä toi viime viikolla ruokakauppojensa valikoimiin omalla Rainbow-merkillään myytävän, saksalaista alkuperää olevan 21 päivää säilyvän luomumaidon.
Saksalaiseen päädyttiin, koska vastaavaa suomalaista luomumaitoa ei ole saatavilla. j
”Tuoreenkin maidon osalta kärsimme jatkuvista saatavuusongelmista, erityisesti pienemmissä myymälöissämme”, sanoo päivittäistavarakaupan valikoimajohtaja Ilkka Alarotu .
Hän on myös Pro Luomun hallituksen puheenjohtaja.
Alarodun mukaan S-ryhmän tärkein tavoite on vastata asiakkaiden kysyntään. Toiveena olisi, että luomumaidon kysyntä pystyttäisiin tulevaisuudessa kattamaan kotimaisella tuotannolla.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

