Hesburger luopuu lastenaterioista
Lastenaterioiden myynti lopetetaan ensi vuoden keväällä. Päätöksen taustalla ovat vastuullisuustyö, muuttuneet kuluttajaodotukset sekä uudet markkinointisuositukset.Hesburgerin lastenateriaa ei myydä enää vuoden 2026 keväästä alkaen, Hesburger kertoo tiedotteessaan.
”Lastenateria ja sen sisältävät oheistuotteet ovat olleet osa Hesburgerin historiaa yli 30 vuoden ajan, mutta nyt, pitkän harkinnan jälkeen, on aika päivittää toimintaa ajan hengessä. Toivomme, että kuluttajat ymmärtävät muutoksen taustalla olevan tavoitteen: vastuullisempia valintoja perheille”, Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela sanoo.
Päätöksen taustalla ovat myös uudet markkinointisuositukset, joiden mukaan lapsiin kohdistuvaa houkuttelevaa elintarvikemainontaa tulisi rajoittaa. Helsingin yliopiston ja Valtion ravitsemusneuvottelukunnan viime vuoden lopussa tehty ohjeistus on jo vaikuttanut muun muassa elintarvikepakkausten visuaaliseen ilmeeseen useissa yrityksissä.
”Haluamme ennakoida muutosta. Lastenaterian ja sen oheistuotteiden lopettaminen on osa kokonaisuutta, jossa parannamme tuotteidemme vastuullisuutta”, Salmela kertoo.
Kampanjatuotteita on hankittu vuosittain noin kolme miljoonaa.
Hesburger on toteuttanut vuosittain kuusi lastenateriakampanjaa. Tuotteita on hankittu kampanjoita vasten kaikkiin ketjun toimintamaihin yhteensä noin kolme miljoonaa kappaletta. Näitä tuotteita ovat olleet esimerkiksi erilaiset lelut ja puuhastelutuotteet.
Kampanjatuotteiden suosio on Salmelan mukaan laskenut viime vuosina. Yhä useampi asiakas on valinnut oheistuotteen sijasta pehmiksen.
Hesburger kertoo, että lapsiperheille suunnattuja palveluita, kuten ravintoloiden leikkipaikkoja ja Hese-kisat-tapahtumaa, ei olla lopettamassa. Lastenateriana myyty hampurilainen ja siihen liittyvä ateria jää myös edelleen myyntiin, jatkossa vain ilman ateriaan paketoitua oheistuotetta.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat







