Yle: Kiekkokansa söi MM-kisojen aikana yhteensä 17 vegeannosta ‒ hampurilaisia myytiin kahden viikon kisojen aikana 26 000 kappaletta
Olutta kiekkofanit joivat 100 000 litraa.Valtavasti olutta ja hampurilaisia, paljon wingsejä ja lonkeroa. Tästä oli jääkiekon MM-kisat Tampereella tehty, Yle uutisoi.
Noho-yhtiöllä on Tampereen areenalla yhteensä 22 ravintolaa. Yhtiön toimitusjohtaja Aku Vikström kertoo kovia lukuja kahden viikon kisojen myynnistä.
Olut oli ylivoimainen ykkönen. Sitä myytiin 100 000 litraa kisojen aikana.
"Se on huima luku”, Vikström toteaa.
Ruuassa faneilla oli suosikkinsa. Se oli hampurilainen, jota myytiin 26 000 kappaletta. Toiseksi suosituin annos oli wingsit.
Popcorneja myytiin 16 000 laatikkoa kisojen aikana.
”Tämä kuvastaa, miten isosta massatapahtumasta on kyse. Määrät ovat valtavia.”
Yksi selkeä poikkeus oli.
"Vegetuotteita, jotka ovat kovasti pinnalla ravintolatrendissä, myytiin yhteensä 17 kappaletta kisojen aikana.”
Iltalehti kertoi keskiviikkona, että tiedot MM-kisojen 17 myydystä vegeannoksesta eivät pidä paikkaansa.
”Vähän ehkä puurot ja vellit menneet sekaisin. Eli 17 kappaletta koskee vegemyyntipisteemme vegemyyntiä kisojen aikana. Meillä on ollut puhtaasti vegetuotteita myyvä piste. Se ei ollut suuri menestys ja voidaan arvioida, että johtuuko se asiakaskunnasta vai huonosta valikoimasta”, Nohon toimitusjohtaja Aku Vikström kertoo Iltalehdelle.
”Friends & Brgrsin valikoimassa on ollut kuitenkin vegehampurilainen. Yllättävän vähän niitäkin meni, 585 kappaletta.”
Edit. 2.6.22 klo 9.03 täydennetty juttua Iltalehden tiedoilla.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat


