Suomalaisherkuilleuusi vientibrändi
Suomalaiselle ruualle on kehitetty uusi vientibrändi. Yritysten käyttöön tarkoitetun Food from Finland -palvelun tavoitteena on edistää suomalaisten elintarvikkeiden vientiä.
Palvelun uskotaan parantavan kansainvälisille markkinoille pyrkivien elintarvikeyritysten näkyvyyttä maailmalla.
Ensimmäisen kerran yritykset esittäytyvät Food from Finland -brändin alla Moskovan elintarvikemessuilla ensi helmikuussa.
”Meillä on paljon viestittävää maailmalle”, brändin taustaorganisaation Fennopromo Oy:n toimitusjohtaja Eeva-Liisa Lilja sanoo.
”Suomalaisiin elintarvikkeisiin liittyy monia vahvuuksia kuten turvallisuus, puhtaus, korkeatasoinen tuotekehitys sekä rehti tuotantotapa.”
”Ruuantuotantomme perustuu viljelijöiden ja jatkojalostajien vahvaan ammattitaitoon, puhtaaseen luontoon ja eläin- ja kasvitautivapauteen sekä tuotantoketjun läpinäkyvyyteen.”
Pienyritysten tuotteet ja brändit hukkuvat markkinoilla helposti. Food from Finland -kattobrändin avulla yritykset voivat nostaa tuotteitaan esille ja kertoa niiden erityisvahvuuksista.
Vientibrändin käyttöönottoa ovat valmistelleet Finpro, Elintarvikekehityksen OSKE-klusteri, Uudenmaan ELY-keskus, MTK, maa- ja metsätalousministeriö, ulkoasiainministeriö sekä suomalaisen ruuan lähettiläs Kim Palhus verkostoineen.
Suomen elintarvikevienti kasvoi viime vuonna 16 prosenttia.
TARJA HALLA
www.foodfromfinland.com
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
