Ruokatieto käsitteli Lidlin kanssa virheellisen Hyvää Suomesta -merkin käytön jo perjantaina — "Tilanne ei aiheuta seuraamuksia"
Lidlin mainoslehdessä markkinoitiin saksalaista makkaraa Hyvää Suomesta -merkin kanssa.
Hyvää Suomesta -merkin virheellisestä käytöstä ei aiheudu Lidlille seuraamuksia. Kuva: Sari Gustafsson / Kuvitus: Juho LeskinenTwitterissä nousi eilen sunnuntaina keskusteluun Lidlin viime viikon mainoslehdessä olleen saksalaisen makkaran markkinointi.
Hyvää Suomesta -merkin haltija Ruokatieto yhdistys ry sai tiedon Lidliltä virheestä jo perjantaina.
"Olemme käsitelleet Lidlin kanssa asian jo perjantaina. Lisäksi Lidl on Twitterissä pahoitellut virhettään, joten siltä osin homma on hoidossa"; kommentoi Ruokatiedon toiminnanjohtaja Anni-Mari Syväniemi.
"Virheet ovat aina kurjia ja harmillisia ja jokaiseen prosessin osuuteen varmasti lisätään tarkkuutta", Syväniemi jatkaa.
Syväniemen mukaan kyseisiä tilanteita tapahtuu hyvin vähän.
"Olen erittäin iloinen siitä, että kun kuluttajat huomaavat tällaista niin he puuttuvat asiaa ja ilmiantavat tapaukset meille Ruokatietoon."
Hyvää Suomesta -merkki ei ollu Lidlin mainoksessa tarkoituksellisesta harhaanjohtamisesta Syväniemen mukaan, joten tilanne ei aiheuta toimenpiteitä.
"Tässä tapauksessa ei ollut tarkoituksellisesta harhaanjohtamisesta kyse, joten tämä ei aiheuta mitään seuraamuksia."
Lue lisää:
Kolumni: Kaupallista isänmaallisuutta vai isänmaallista kaupallisuutta?
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
