Foodora painoi hätäjarrua: Hurja alennuskampanja oli Hesburgerille liikaa
Foodora ilmoittaa muuttavansa kampanjaa, jossa Hesburger-tilauksista sai 50 prosentin alennuksen.Ruoan kotiinkuljetuspalvelu Foodora on herättänyt tammikuussa huomiota, kun se aloitti kampanjan yhdessä Hesburgerin kanssa. Kampanjassa Pro-tilaajat saivat 50 prosentin alennuksen Hesburger-tilauksistaan. Foodora on ainoa palvelu, joka toimittaa ruokaa Hesburger-ravintoloista.
Nyt Foodora on ilmoittanut, että se muuttaa kampanjaa. Jatkossa Pro-asiakkaille tarjotaan Hesburgerien osalta 20 prosentin alennus.
”Kampanjan valtava suosio yllätti Foodoran. PRO-käyttäjien määrä nousi rajusti muutamassa päivässä. Lisäksi Hesburgerin tuotteet kiinnostivat Foodoran asiakkaita ennennäkemättömällä tavalla, mikä aiheutti haasteita sekä Foodoralle että Hesburgerille”, Foodoran tiedotteessa kerrotaan.
”Haasteita on yritetty ratkoa markkinoinnillisilla ja operatiivisilla toimenpiteillä, jotta tilanne saataisiin hallintaan. Ratkaisut eivät kuitenkaan ole saaneet aikaan tarpeeksi suurta vaikutusta. Foodoran asiakaspalvelu ja kuljetukset sekä osa Hesburger-ravintoloista ruuhkautuivat tilausmäärien rajun kasvun myötä. Tilaukset eivät myöskään jakautuneet tasapuolisesti kaikkien kampanjassa mukana olevien ravintolakumppaneiden kesken.”
Kampanja ruuhkautti Hesburgereita pahasti ja joitain tuotteita jouduttiin jopa poistamaan listalta. Lisäksi Hesburgerin työntekijöiden jaksaminen ja hyvinvointi nostettiin vahvasti esille.
”Kiitän henkilökuntaamme joustamisesta yllättävässä tilanteessa ja samalla pahoittelen asiakkaille aiheutunutta mielipahaa”, Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti sanoo.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat





