Citymarket nosti lehmän kaurajuoman mannekiiniksi – ”Esillepano ei ollut onnistunut”
Asiasta virisi kohu, jonka jälkeen kauppa siirsi mainoslehmän parin metrin päähän kaurajuomalavasta.
Lehmä mainosti kaurajuomaa hämeenlinnalaisessa Citymarketissa. Kuva: Sanne Katainen, kuvakaappaus / Twitter, kuvankäsittely: Aatu JaakkolaHämeenlinnalainen Citymarket Tiiriö viritti lypsylehmän edistämään ruotsalaisen kaurajuoman menekkiä. Maailman yleisimmän lypsykarjarodun holsteinin edustajasta tehty täysikokoinen lasikuituinen mallilehmä oli nostettu kaurajuomalavan keskelle.
Ruotsalainen kaurajuoma on kotimaisen maidon kilpaileva tuote, jota on markkinoitu aggressiivisilla markkinointitempauksilla Suomessa.
Kaupan asiakas otti kuvan lehmästä ja julkaisi sen sosiaalisessa mediassa. Twiitti sai lyhyessä ajassa yli 63 000 katselukertaa ja peräänsä koko joukon kommentteja, jossa ihmeteltiin tai puolusteltiin kaupan tapaa markkinoida kaurajuomaa.
K-ryhmän tuoretuotteista vastaavan osto- ja myyntijohtajan mukaan esillepano ei ollut liikkeessä tällä kertaa onnistunut.
”Asiaa ei ole mietitty loppuun saakka. En usko, että tässä on kuitenkaan haluttu johtaa kuluttajaa harhaan”, osto- ja myyntijohtaja Janne Vuorinen K-ryhmästä sanoo.
Hänen mukaansa kyse oli kaupan omasta esillepanosta, eikä sillä ole yhteyttä K-ryhmän markkinointiin. Vuorinen on ollut yhteydessä kyseiseen Citymarket Tiiriöön. Varsinkin sosiaalisessa mediassa mieliä kuohuttaneeseen mainossijoitteluun on löydetty sittemmin ratkaisu.
”Kauppias kertoi, että nyt lehmä on siirretty parin metrin päähän kaurajuomalavasta sivuun”, Vuorinen kertoo.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat








