Kottonen Lihalehdessä: kaupan oma merkki voi tulla kuluttajalle kalliiksi
Lihatalo HKScanin toimitusjohtaja pui Lihalehden haastattelussa kaupan omien merkkien hyviä ja huonoja puolia. Toimiakseen kaupan merkki tarvitsee suuret markkinat.Kottosen mukaan kaupan merkit voivat toimia hyvin isoissa tuotteissa niin valmistajan, kaupan kuin kuluttajan kannalta.
Pienillä markkinoilla ja tuoretuotteissa asetelma on toinen.
”Saatavuuden turvaaminen vaatii tiheitä tuotevaihtoja, välivarastoja, lyhyitä sarjoja. Kustannukset ketjussa nousevat, ja lopulta kuluttaja maksaa tuotteista enemmän”, Kottonen selittää Lihalehdessä.
Esimerkiksi maailman suurin vähittäismyyjä Wal-Mart ei Kottosen mukaan ylläpidä omia merkkejä.
Juttua muokattu 12.11.2013. Lisätty "Kottosen mukaan" viimeiseen virkkeeseen.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat


