Pidemmät aukioloajat auttoivat S-ryhmää
Myynnin kasvu oli S-ryhmän mukaan selvästi muita toimijoita nopeampaaS-ryhmän tammi–kesäkuun veroton vähittäismyynti kasvoi 1,7 prosenttia 5 336 miljoonaan euroon. Vapautuneet aukioloajat ja lasketut hinnat ovat nostaneet markettien asiakasmääriä ja koko S-ryhmän myyntiä.
"Olemme tyytyväisiä aukioloaikojen vapautumiseen. Asiakkaamme ovat ottaneet hyvin vastaan mahdollisuuden käydä ostoksilla joustavammin. Myynti kasvoi sekä isoissa että pienissä myymälöissämme, joiden asiakasmäärät nousivat yhteensä kahdeksan prosenttia, SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä kertoo tiedotteessa..
S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi Suomessa 4,2 prosenttia 3 315 miljoonaan euroon. Myynnin kasvu oli S-ryhmän mukaan selvästi alan muita toimijoita nopeampaa.
Muiden liiketoimintojen myynnit kehittyivät yleiseen taloudelliseen tilanteeseen nähden hyvin. Vapautuneet aukioloajat laskivat hieman ABC-asemien yhteydessä olevien markettien myyntiä.
S-ryhmän tammi–kesäkuun 2016 tulos julkaistaan maanantaina 8.8.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

