Palkittu perheyritys menestyy kaupan merkkejä valmistamalla
Kouvolalainen perheyhtiö Kaslink palkittiin lauantaina Suomen Yrittäjien valtakunnallisella yrittäjäpalkinnolla. Yhtiö aloitti tänä vuonna maidon hankinnan suoraan tiloilta. Uusia tuottajia se ottaisi lisääkin.
Kaslinkissa on meneillään sukupolvenvaihdos. Raino (vas.) ja Maire Kukkonen siirtävät omistustaan perheyrityksestä pojilleen Matille ja Tuomakselle. Kuva: Juha TanhuaKaslinkin menestyksen takana on kauppojen omien merkkien, kuten Pirkka ja S-ryhmän Kotimaista-merkin, sopimusvalmistus.
Lisäksi maitotuotteita valmistetaan suurkeittiöille ja teollisuuteen.
Kaslink sai lauantaina Suomen Yrittäjien valtakunnallisen yrittäjäpalkinnon.
Perusteina palkinnolle mainitaan nopea kasvu, kotimainen raaka-aine ja hyvin toteutettu sukupolvenvaihdos.
Matkiminen ei kannata
Yhtiö aloitti toimintansa vuonna 2001 kastikkeiden valmistuksella.
Nykyisin tuotteita on noin 130 ja yli puolet tuotannosta menee vähittäiskauppoihin. Loput myydään suurkeittiöille.
Uusia tuotteita Kaslink on tuonut noin kymmenen kappaletta vuodessa yritystoiminnan alusta lähtien. Tuotteet kehitetään omassa laboratoriossa.
”Uutta keksimällä tehdään kasvu ja kannattavuus. Muita matkimalla ei pääse pitkälle”, sanoo johtaja Tuomas Kukkonen .
Uudet tuottajat tervetulleita
Tänä vuonna Kaslink on aloittanut maidon hankinnan suoraan maitotiloilta. Aiemmin maitoa hankittiin Valiolta ja muilta meijereiltä.
Tilat sijaitsevat 80 kilometrin säteellä meijeristä.
Yhtiö ottaisi mielellään lisää uusia tuottajia, sillä maitotuotteita menisi kaupaksi enemmänkin.
Tuottajahinnasta yhtiö on vaitonainen.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

