Pikkujoulut piristävät – NoHon liikevaihto nousi jo alkuvuonna
Ravintolayhtiö NoHo uskoo ulkona syömisen lisääntyvän laskukauden jälkeen. Yhtiö hakee lisää kasvua.Ravintolayhtiö NoHo Partnersille kuluva vuosi on myönteinen. Liikevaihto kasvoi heinä—syyskuussa 11 prosenttia vuodentakaiseen verrattuna ja pikkujouluajan odotetaan piristävän ravintolassa syömistä.
Yhtiö arvioi koko vuoden liikevaihdon nousevan yli 430 miljoonaan euroon. Nyt kolmen vuosineljänneksen jälkeen kasassa on 307 miljoonaa. Se on 42 miljoonaa viime vuotta enemmän.
Kasvu alkaa näkyä myös viivan alla. Alkuvuodesta liikevoittomarginaali jäi edellisvuoden alle, mutta nyt kolmannella neljänneksellä se nousi edellisvuotta korkeammaksi.
Myös kauden tulos oli viimevuotista korkeampi.
NoHo on kasvanut yritysostoilla, jotta liiketoiminta olisi paremmin suojassa kausivaihteluilta. Esimerkiksi Sveitsissä kausi oli nyt hiljaisempi ja sillä kannattavuus oli suomea heikompi. Alkuvuodesta oli päinvastoin.
NoHon toimitusjohtaja Jarno Suominen arvioi ravintolamarkkinoiden talouden pohjakosketuksen olevan takanapäin.
”Kuluttajien ostovoima elpyy korkojen laskun myötä, ja sen arvioidaan näkyvän ravintolapalveluiden kulutuksessa hiljalleen vuoden 2025 aikana. Tätä tukee myös pikkujoulukauden hyvä varaustilanne yritys- ja juhlakaupan osalta”, Suominen sanoo tiedotteessa.
Heinä—syyskuun aikana yhtiö avasi kaksi uutta hampurilaisravintolaa ja hankki enemmistön kahdeksan ravintolan yhtiöstä.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat




