MTK kiittelee K-ryhmän kinkkukampanjaa
K-ryhmän uusi kampanja suomalaisten ruoantuottajien tukemiseksi on tervetullut avaus.Maa- ja metsätaloustuottajien keskusliitto MTK on ilahtunut K-ryhmän toimintamallista, jolla saadaan asiakkaat pohtimaan omia valintojaan sekä nostetaan esille suomalaista elintarviketuotantoa ja -yrittäjyyttä.
K-ryhmän kampanja, jossa asiakas saa maksaa kinkusta euron lisähintaa ja kauppa maksaa tällöin toisen euron, on myös hyvä esimerkki käytännön toimista, miten yritys voi osoittaa vastuullisuuttaan.
Tuottajalle kiitos -kinkkukampanjan tavoitteena on kerätä 500 000 euroa asiakkaiden ja K-ryhmän yhteistalkoilla. Tuotto tilitetään lyhentämättömänä sianlihan tuottajille lihatalojen ja MTK:n avustuksella.
MTK antaa täyden tukensa K-ryhmän Tuottajalle kiitos -toimintamallille.
Lisäeurojen lisäksi tärkeätä kampanjassa on sen osoittama arvostus suomalaisen viljelijän työtä kohtaan. Koko suomalaisen elintarvikeketjun 300 000 työpaikkaa nojaavat pitkälle oman maataloutemme tuottamiin raaka-aineisiin.
"Tämä on Suomessa uusi avaus, ja tämänkaltaista toimintaa nyt todella tarvitaan. Moni maatila on todella suurissa taloudellisissa vaikeuksissa alentuneiden tuottajahintojen ja nousevien kustannusten kierteessä. Venäjän asettama tuontikielto on entisestään syventänyt sikatilojen ahdinkoa", kertoo MTK:n toiminnanjohtaja Antti Sahi.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

