Copa kampanjoi capin puolesta verkossa
Euroopan tuottajien ja osuuskuntien järjestö Copa-Cogeca on aloittanut kampanjan verkkosivuillaan ja ensi kertaa myös sosiaalisessa mediassa. Tarkoituksena on lisätä tietoa cap-uudistuksesta.
Kampanjan teemana on Maataloudella on väliä. Sillä herätellään eurooppalaisia huomaamaan, että maailman ruuantuotannon tulisi kasvaa 70 prosentilla nykyisestä vuoteen 2050 mennessä. Järjestö haluaa myös kertoa, että maatalous työllistää EU:ssa noin 26 miljoonaa kansalaista.
Kampanjan avajaisissa maanantaina viljelijät jakoivat tomaatteja maatalousministerien kokouspaikan edustalla.Komissaari Dacian Ciolos¸ toivoi, että tomaatit tuovat energiaa cap-uudistuksessa tarvittaviin ratkaisuihin.
Kampanja kestää kesäkuun loppuun, jolloin maatalousministerien on määrä päästä cap-ratkaisuun. Kotisivulla on avoinna kilpailu, jonka voittaja pääsee syyskuussa Brysseliin seuraamaan uudistuksen käsittelyä parlamentissa. Verkon ja Twitter-viestien lisäksi järjestö kampanjoi muun muassa Brysselin metroasemilla pyörivin mainoksin.
KAIJALEENA RUNSTEN
www.copa-cogeca.eu
Twitter: #votefarming
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
