Juhla Mokka kannustaa pienentämään ruokahävikkiä
Hävikkihaaste-kampanjan tavoite on auttaa niin kuluttajia kuin kauppoja huomaamaan hävikin. Kampanjaan voi osallistua kännykkäsovelluksella.
Tunnetuimpien suomalaisten ruokabrändien joukkoon kuuluva Juhla Mokka osallistuu ruokahävikin vähentämiseen. Kuva: Jaana KankaanpääUudella kännykkäsovelluksella voi ilmoittaa viimeistä käyttöpäivää lähestyvistä tuotteista, jotka ovat kaupoissa alennuksessa. Sovelluksen on kehittänyt start-up –yritys Froodly.
Kampanjaa tukee Paulig Juhla Mokallaan. Aluksi mukana on 14 kauppaa.
Markkinointijohtaja Karri Kauppila kertoo, että kampanja on osa Juhla Mokan tuttua markkinointia, jossa nostetaan kädentaitajia.
Ensimmäistä kertaa on valittu ryhmä käsityöläisiä. Froodlyn yrittäjät edustavat uudenlaista tekijöiden sukupolvea – yhteisöllistä, innovatiivista ja toimeen tarttuvaa, hän perustelee tiedotteessa.
"Kampanjalla haluamme lisätä tietoisuutta ostamatta jäävistä elintarvikkeista ja tarjota kaikille suomalaisille mahdollisuuden tehdä jotain asian hyväksi."
Hävikkihaaste-kampanjan tavoitteena on auttaa sekä kuluttajia että kauppoja vähentämään ruokahävikkiä. Arviolta kolmasosa ruuasta päätyy roskiin.
Froodlyn verkkosivu kertoo enemmän hävikkihaasteesta. Ilmaisen sovelluksen voi ladata Applen ja Googlen mobiilikaupoista.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
