Tammisen lihatukun myynti ampaisi kasvuun
Tammisen kotimaisten lihatuotteiden myynti kasvoi kaupoissa lähes 60 prosenttia vuosina 2014–2015."Näin suuri myynnin kasvu on osoitus siitä, että liha-alalla kaivataan haastajia ja kauppiaat arvostavat tuotteitamme. Me erotumme joukosta korkealaatuisella, kotimaisella lihalla, joka viimeistellään käsityönä omassa lihanleikkaamossamme", hehkuttaa Tammisen myynti- ja markkinointijohtaja Tero Oinonen yrityksen tiedotteessa.
Tammisen tuotevalikoimassa on kotimaista naudan-, porsaan- ja karitsanlihaa. Lihatukku tunnetaan erityisesti pihvirotuisten nautojen Rotukarja-lihasta ja luomutuotteista.
Tamminen onkin yksi Suomen suurimmista luomulihan toimittajista. Yrityksen luomulihan myynti kasvoi 2014–2015 lähes 90 prosenttia.
Oinosen mukaan kuluttajilta on tullut kiitosta erityisesti kotimaisesta luomukaritsanlihasta.
Tammisen lihatukku nousi uutisiin lokakuussa, kun kävi ilmi, että sen käyttämällä teurastamolla Paimiossa oli kohdeltu eläimiä kaltoin.
Tammisella on 130 työntekijää. Yrityksen liikevaihto nousi viime vuonna noin 48 miljoonaan euroon.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat


