Finnair Ruotsissa kakkosena kuluttajaliiton mustalla listalla – jättänyt noudattamatta kuluttajariitalautakunnan suosituksia
Finnairin maksamatta jättämien korvausten yhteismäärä 10 000 euroa.
Finnair on jättänyt noudattamatta useita Ruotsin kuluttajariitalautakunnan suosituksia. Kuva: Juho LeskinenFinnair on jättänyt noudattamatta useita Ruotsin kuluttajariitalautakunnan suosituksia, ja on sen seurauksena päätynyt maan kuluttajaliiton mustalle listalle.
Ruotsin kuluttajayhdistyksen lehti Råd & Rön nostaa mustan listansa kärkeen halpalentoyhtiö Ryanairin, jolla on syntilistallaan 19 tapausta, yhteisarvoltaan noin 13 000 euroa.
Finnair nousee listan kakkoseksi 16 tapauksella, arvoltaan reilut 10 000 euroa. Lentoyhtiöt päätyvät kuluttajaliiton mustalle listalle useimmiten siksi, etteivät ne ole maksaneet asiakkailleen EU-sääntöjen mukaisia korvauksia perutuista ja myöhästyneistä lennoista.
Kuluttajariitalautakunnan päätökset eivät ole laillisesti sitovia, mutta kuluttajat voivat halutessaan viedä kiistat käräjäoikeuteen.
Koko listalla on kaikkiaan 23 matkailualan yhtiötä. Eniten listalla on autokauppoja, sillä käytettyjen autojen kaupassa syntyy usein kiistoja.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

