Lidliltä uusi pohjanoteeraus: Tällä kertaa markkinoi saksalaista makkaraa Hyvää Suomesta -merkin kanssa — "Pahoittelemme tapahtunutta"
Joensuulainen MTK:n johtokunnan jäsen Asko Miettinen oli huomannut virheellisen markkinoinnin Lidlin mainoslehdestä.
Lidlin mainoslehdessä mainostettiin makkaraa, jonka lihan alkuperämaa on Saksa, Hyvää Suomesta -merkin kanssa. Kuva: Kuvat: Jaana Kankaanpää, Asko Miettinen / Kuvitus: Juho LeskinenMTK:n johtokunnan jäsen Asko Miettinen Joensuusta julkaisi eilen sunnuntaina Twitterissä kuvan, jossa Lidlin mainoksessa Manchego sriracha -grillimakkaraan on liitetty Hyvää Suomesta -merkki. Samaisessa mainoksessa kuitenkin lukee, lihan alkuperäismaa on Saksa.
"Lidlillä on tätä harhaanjohtamista jatkunut jo pitempään. Heillä ei tunnu olevan kiinnostusta tilannetta korjata. Pyritään tekemään ulkomaisia tuotteita kotimaiseksi tällaisilla tempuilla."
"Voi sanoa, että nyt tuli uusi pohjanoteeraus."
Miettinen oli huomannut virheen perjantaina postin jakelun mukana tulleessa Lidlin mainoslehdessä.
Lidlin mukaan kyse on inhimillisestä virheestä.
"Joskus meille sattuu virheitä, joka on ikävää, mutta inhimillistä. Olemme huomioineet tämän jo aiemmin markkinoinnissamme ja olleet myös Ruokatiedon kanssa yhteydessä. Pahoittelemme tapahtunutta", kommentoi Lidlin viestintäasiantuntija Sanna Mämmi Maaseudun Tulevaisuudelle.
Lue lisää:
Kolumni: Kaupallista isänmaallisuutta vai isänmaallista kaupallisuutta?
Mitä ihmettä? Lidl markkinoi oman tuotemerkkinsä kaurajuomaa kotimaisen maidon suurella osuudella
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

