Siirry pääsisältöön
Siirry hakuun
Sulje mainos
Sulje mainos
Tilaa
Hae
Valikko
Etusivu
Uusimmat
Metsä
MT Hevoset
Koti
Maatalous
Uutiset
Lehdet
Osastot
Etusivu
Metsä
MT Hevoset
Koneet ja autot
Koti
Lukemisto
Maatalous
Mielipide
Pääkirjoitus
Ruoka
Uutiset
Lehdet
Maaseudun Tulevaisuus
MT Metsä
Kantri
Suomalainen Maaseutu
Aarre
Palvelut
Metsäpalvelu
MT Sää
MT Hevoset -ohjelmat
MT Hevosmarkkinat
MT Työpaikat
Ystävää etsimässä
Kaupallinen yhteistyö
Suomen parhaat
Ota yhteyttä
Tilaa MT
Asiakaspalvelu
Jätä ilmoitus
Tilaa uutiskirje
Lähetä uutisvinkki
Lähetä palautetta
Lähetä oikaisupyyntö
Toimituksen yhteystiedot
Mediamyynnin yhteystiedot
Siirry sivupalkkiin
Siirry alaosaan
Juuri nyt
|
Tiesitkö? Kaikkien maiden ei ole tarvinnut itsenäistyä, joten niillä ei ole itsenäisyyspäivää
Tilaajalle
|
Äiti lähti Jääskestä kolmasti evakkoon, ja nyt Ahvolanjärven saunaranta on iäksi menetetty
Meriliikenne
Yliö
Yrjö Myllylä & Jari Kaivo-oja
Liikenne
|
Yliö: Maantieyhteys Vaasasta Uumajaan on kannattava investointi ja aluekehityksen moottori
Ympäristö
|
Hiilivapaa reitti kehitteillä Turusta Tukholmaan – Viking Line kaipaa julkista puolta mukaan päästöttömän maakaasun tuottamiseen
Talous
|
EK pelkää Suomen joutuvan pulaan, jos meriliikennettä häiritään tai kriisi kuumenisi – ”Uuden hallituksen ryhdyttävä edistämään pohjoista vaihtoehtoa”
Liikenne
|
Jäänmurtokausi on alkamassa – talven ensimmäinen jäänmurtaja lähtee tänään Perämerelle
Liikenne
|
Matkustajien määrä meriliikenteessä putosi hieman viime vuonna ‒ näin kävi tavaraliikenteelle
Talous
|
Neste laajentaa: Uusiutuvaa polttoainetta meriliikenteeseen
"Ei voi olla Suomen eikä Euroopan edun mukaista" – kolme suomalaissatamaa joutumassa ahdinkoon, ovat ainoina Itämeren piirissä putoamassa pois EU-rahoitusta saavien satamien verkostosta
Metsäteollisuus tarvitsee kustannustehokkaita merenkulun ratkaisuja – "On väärä kuvitelma, että Suomen meriklusteri voisi menestyä, mikäli vientiteollisuudella ei ole varaa kuljetuksiin"
Suomalaiset, virolaiset ja yksi ruotsalaismeppi kirjelmöivät komissiolle meriliikenteen päästökaupasta: "Loisi nykyisellään epäreilun syrjäisyysveron"
Suezin kanavan maaliskuussa tukkinut konttialus Ever Given nosti ankkurinsa
Kolumni
Risto Isomäki
Ympäristö
|
Isomäki: Miksi puuveneiden olisi syytä palata takaisin
Jättimäinen konttilaiva ajoi karille ja tukki Suezin kanavan – yksi maailman vilkkaimmista kauppareiteistä on nyt tukossa
Kommentti: Neste valitsi Rotterdamin – kaikkien ytimien Suomi nyt vaan on kaukana kasvavista markkinoista
Traficom asettaa Helsinki–Tallinna-välille liikennöintivelvoitteen turvaamaan huoltovarmuutta ja työmatkaliikennettä
Koska ilman rahtilaivoja ei kaupassa ole banaaneja, päästöjen vähentämiseen tarvitaan uutta teknologiaa
Meriliikenne Itämerellä kasvaa jatkuvasti – uusi teknologia tarpeen päästöjen vähentämiseksi
Mitä ihmettä? Maailman vilkkain matkustajasatama sijaitsee Suomessa
Tilaajalle
Metsäyhtiöt hylkäämässä maakuntien pienet satamat
Tiukat rikkirajat ehkä kaikille EU:n vesille